Доброславська громада

Одеська область, Одеський район

Як не загубитися в цифровому світі? (Всеукраїнська програма ментального здоров'я "Ти як")

Дата: 05.09.2023 15:35
Кількість переглядів: 243

Фото без опису📲 Гаджет-залежність та «моніторна втома». Як дітям не загубитися в цифровому світі?

Через повномасштабну війну (а до цього – Covid-19) багато українських шкіл перейшли дистанційне навчання.

Новий формат спричинив нові проблеми, до того ж дуже специфічні та не одразу помітні 😞

👩🏼‍💻 Онлайн-заняття передбачають сидіння перед комп’ютерним монітором або екраном телефона чи планшета. І це, за словами психотерапевтки Вікторії Горбунової, дуже впливає на ментальне здоров’я дітей.

💬 «Фізично учні мало рухаються. Це шкодить зору, розвитку мозку, відбивається на психічному стані. Між уроками діти не виходять на перерву, а перемикаються на ігри чи ще щось на тому ж гаджеті. Таке зняття напруги призводить до виснаження дитини. А ще ж треба домашні завдання робити, на тому ж комп’ютері. Для відпочинку та прогулянок зовсім не лишається часу. І це дуже серйозні виклики вже не тільки для фізичного, а й ментального здоров’я», – зазначила в прямому ефірі на сторінці ГО Безбар'єрність та Координаційний центр КМУ / Mental Health UA докторка психологічних наук, голова Національного комітету EuroPsy, психотерапевтка Вікторія Горбунова.

Як розв’язати проблему «моніторної втоми» ❓

Зміни мають йти з кількох сторін. Батьки, школа та втручання регуляторних органів.

⬜️ Організувати навчання без моніторів всюди, де це можливо. Користуватися паперовими книгами, а не електронними.

⬜️ Замість дистанційної лекції доручити дитині виконати фізичний проєкт. Наприклад, для уроку природознавства проростити квасолину – посадити її та вести щоденник спостереження.

⬜️ Проаналізувати загальну кількість та обсяг домашніх завдань, які отримують діти. Їхня користь здебільшого переоцінена. Дуже часто домашні завдання не формують навички, а потрібні, щоб скласти тести чи написати контрольну роботу.

⬜️ У дитини має бути система активності. Того, що їй цікаво саме поза гаджетами. Батьки можуть потурбуватися про спорт, розваги та спілкування, а школа – додати окремі клуби та активності.

«Діти, які багато часу проводять в «іграх-стрілялках», де є кров, є 50 життів у якогось персонажа, але немає можливості контактувати з ровесниками, втрачають відчуття тілесності. І часом вони можуть зашкодити комусь тільки тому, що в їхній реальності такий сильний удар не призводить до смерті. Бо вони багато гралися в гру, де людина вставала після пострілу в груди та йшла далі. Втрачається відчуття дійсності. Ми не можемо відмінити цифровий світ. Але завдання школи та батьків – лишити контакт дітей із живим всесвітом», – пояснила Вікторія Горбунова.

🎥 Цикл ефірів із фахівцями відбувається у межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я за ініціативою Олена Зеленська.

Більше про підтримку себе та людей поруч – на https://bf.in.ua/turbota

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Результати опитування

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь